Mobilstämpeln i olika branscher

Att belöna återkommande kunder på olika sätt är vanligt förekommande inom de flesta branscher. Traditionella stämpelkort är ett av de allra vanligaste sätten. Mobilstämpeln gör konceptet modernare och mer attraktivt för både företag och konsumenter. Flexibilitet i erbjudandet och bättre kontroll skapar förutsättningar att hantera väldigt många typer av rabatter på ett sätt som kunderna känner igen.

Butik

Butik

Butiker använder stämpelkort för utvalda produkter men också för att ge kunden förmåner vid t.ex. varje spenderad hundralapp.

Läs mer
Friskvård

Friskvård

Massage, spa-behandling och solarium är några exempel på verksamheter där stämpelkort är ett vanligt sätt att hjälpa kunderna att komma tillbaka lite oftare.

Läs mer
Förening

Förening

Mer publik på hemmamatcherna och merförsäljning av kringprodukter som mat och dricka. Stämpelkort kan göra supportrarna ännu mer lojala och stödja sin favoritklubb lite extra.

Läs mer
Restaurang

Restaurang

Restaurang- och caféverksamheter har många gemensamt att stämpelkort används vid frukost- och luncherbjudanden. För takeaway är det ännu vanligare.

Läs mer
Salong

Salong

Snygg och fräsch. Vare sig det gäller hår, naglar, ögonbryn eller fötter är stämpelkort ett utmärkt sätt att uppmuntra kunderna att unna sig lite mer vardagslyx.

Läs mer
Service

Service

Service av olika slag är ofta tjänster där kunden betalar lite mer, t.ex. reparationer. Att kunna erbjuda rabatt vid nästa tillfälle kan göra att det känns lite lättare för kunden att betala.

Läs mer
"Kundlojalitet avser inom marknadsföring kundens förhållande över tiden till ett visst varumärke, en viss leverantör, eller en viss butik." -- Wikipedia